Laatste week(jes) in Bristol

16 juni 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Zo, en nu wordt het eens de hoogste tijd dat ik jullie de laatste dingetjes vertel, en deze blog afrondt. Want stiekempjes ben ik alweer terug in Nederland, maar ik heb nog niks geschreven over hoe de laatste week was in Bristol (en ook over hoe het is om weer terug te zijn, maar dat doe ik in een tweede blog).

De laatste keer dat ik wat geschreven heb, was nog net voor de paasvakantie. Daarna ging het ook heel snel. Ik bedoel de tijd en alles. Ik ben toen twee weken in Nederland geweest (fijn om weer eventjes terug te zijn). Daar heb ik mijn verjaardag gevierd (en Quartena voor mij gezongen) en even bij kunnen komen (en bij laatste optreden van Jeroen van Merwijk geweest :D). Ook veel familie en vrienden gezien. En ik ben bij mijn dansgroep geweest. Kortom, allemaal leuke dingen.

Vliegen Yaaay!met mn broer ^^Jenga!!!!met Mattijs, Roman & Nicolette aan het puzzelenplatte Nederlandvliegen is een eitje

Oh ja, en voor het eerst alleen gevlogen. Wat ook wel spannend was, maar ook best tof. Ik was nerveus maar uiteindelijk ging alles goed, en toen dacht ik: 'Was ik hier nou zo zenuwachtig om?'

Na de paasvakantie had ik nog twee weken in Bristol. Wat een heel dubbel gevoel opleverde, want aan de ene kant wilde ik graag weer naar huis in Nederland en echt terug zijn, maar aan de andere kant wilde ik nog geen gedag zeggen tegen alle toffe mensen die ik in Bristol heb ontmoet, en al de leuke dingen die we deden en zo.

Maar in twee weken kan er nog veel gebeuren.

Qua studie/colleges/school had ik alleen nog maar dingen in te leveren. En de feedback bijeenkomst werd helaas verplaatst, en toen kon ik er ineens niet meer bij zijn. Ik heb alle feedback uiteindelijk via de mail gekregen. Gelukkig allemaal positief, en goede cijfers. Hele goede cijfers zelfs. Voor beide modules had ik een first. Dat is denk ik, ongeveer vergelijkbaar met een 8. Een first is in ieder geval het hoogste wat je kan krijgen. Dus ik ben blij en zeer tevreden.

bord op animatie afdeling

Verder nog qua hoogtepunten in de laatste week in Bristol:

• Workshop pinhole fotografie, op de suspension bridge (een pinhole camera maken van een blikje Thatchers, en daarmee ook een foto maken)
  • Dagje wandelen in de Brecon Hills in Wales (Corn Du & Pen Y Fan beklommen), met trein naar Merthyr Tydfill via Cardiff en vanaf daar met de bus naar Storey Arms waar een beginpunt zat, en daarna tussen de paarden, schapen en konijnen door naar de top >> http://www.breconbeacons.org/walk-central-beacons-ridge-walking-peaks
  • Tripje naar Glastonbury & Wells, georganiseerd door de school (Wells kathedraal & hippieplek Glastonbury met grote berg met veeeeeeeel uitzicht), Glastonbury is een spirituele, heilige plaats (volgens veel mensen) en er komen veel legendes en mythes vandaan (zoals de heilige graal en verhalen van koning Arthur) >> http://nl.wikipedia.org/wiki/Glastonbury
  • Fastfood&Junkfood Party en daarna naar een Roller Skate Disco Event (dat plaatsvond in een kerk..!!, wel leegstaande kerk die tot nachtclub is omgebouwd met een houten vloer)
  • Waterslide Parkstreet, op een vrij steile helling/straat, had een of andere kunstenaar een waterslide geregeld, veel interesse en veel publiek ofcourse, dus er werden mensen geselecteerd die van de slide af mochten (zie filmpjes)
  • Puzzel van 1000 stukjes afgemaakt :)
  • Expositie van tweedejaars illustratie, erg boeiend en interessant
  • International Food Party, dat zegt al genoeg :P

Noodle Pizza met meuk (van alles en nog wat) van CoraWhoei!!Pinhole workshopdroomzicht@ illustratie expo 8Puzzel!

En toen was het tijd om in te pakken en gedag te zeggen. Dat gedag zeggen was na het roller skaten en de junkfood party. Dat was enorm dubbel die avond, want ik had het super gezellig gehad, en toen moest ik afscheid nemen. Ontdekt: kan ik niet erg goed tegen. Gelukkig dat sommigen nog wat gaan rondreizen in Europa en ook in Nederland zullen komen. En anderen wonen iets meer in de buurt dan Azië. Tijd voor een wereldreis.... (en gelukkig is er Facebook en skype enzo :P) Wel leuk om zo contacten over de hele wereld te hebben. En het was een prachttijd met hun in Bristol. En Bristol was echt tof om er te zijn. Ik ben blij dat ik geweest ben, en nu blij dat ik weer terug ben (ik ben nog steeds aan het nagenieten).

Oh, en Laura Pique heeft naast prachtige foto's ook nog eens een pracht van een film gemaakt over de tijd in Bristol (soort van compilatie): >> Portrait of an Erasmus
Thanks Laura, hope to see you somewhere soon ^^

Lovely Bristoldag EngelandWhee in Wells