Een maand!

12 februari 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

12 februari: nu precies een maand in Bristol!

The bus driver's of bus 11 are evil. Zelfs een docent is het daarmee eens. De treinen in Nederland vallen echt wel mee.
The meaning of frustration. I really hate the bus, echt kakzooi. Op het punt dat je koud, hongerig en van alles heb en je eigenlijk gewoon naar huis wilt, laat dat ding je in de steek, verdoe je je tijd door te wachten op iets waarvan je denkt dat hij er aan komt. Het vertrouwen glijdt langzaam weg. Nog kouder, nog moeier.
Je bent in dillemma: moet ik maar gaan lopen of niet, maar als ik nu ga lopen komt hij vast ondertussen. Ik blijf, want buiten is het nog kouder. Waarom heb ik niet gewoon een fiets, of een brommer. Honngggeerrr. wat een kakservice, waar betaal ik nu voor? Mobiel leeg, ondertussen uur verder zonder te weten hoe lang ik nog moet wachten. Met goede moed blijf ik verder wachten: "Hij zal zo wel komen" (nope, niks daarvan)

Bloody weather. Regen en heel veel wind. Een paraplu is zinloos. Tenzij het een stormparaplu is. Ik durf al geen paraplu meer te kopen. Nat en koud dus hier. Voor Wales en een paar andere gebieden  was er zelfs code rood afgegeven vanwege gevaarlijke windstoten. Hier dus ook harde wind, maar ben blij dat ik op de 3e verdieping zit. Het water staat wel hoog in de rivier, maar we hoeven in Bristol niet te vrezen dat het gaat overstromen.

Eindelijk ook meer in contact met mijn flatmates. Althans met Kate en Connor. En Sam voor de helft. Raymond noemen we de ‘ghost’. Hij en een deel van Sam zitten vastgekluisterd aan hun kamer, en verlaten die nauwelijks.
Gelukkig zijn Kate en Connor ook een beetje raar en veroordelen andere mensen niet op hun uiterlijk (die heb je hier ook). Net zoals idioten die om 4 uur snachts muziek gaan lopen draaien...
Afgelopen maandag samen met Kate en Connor samen gegeten waarbij we het voedsel dat we hadden bij elkaar gemixed. Dat was nog een behoorlijk redelijke maaltijd, bestaande uit rijst, stuk ‘porkchop’ en wat groente uit de vriezer. En ze stelden een schoonmaakrooster voor. Yaaay ik ben blij met mijn flatmates.

Vandaag was ik Barack Obama. Althans, met een spelletje 'Wie ben ik', om uit te leggen hoe status kan werken in verhouding tot een verhaal in een film. Verder was Ghandi aanwezig, de Duchess of Cambridge, Miley Cyrus en een 'cute puppy'.

Docent Over status gesproken

Mijn favoriete plek op de school? In ieder geval de mediatheek, maar ik denk dat de bar toch wel op nummer 1 staat. Je kan er lekker zitten, wat drinken (warme choco), en naar muziek luisteren (die behoorlijk op mijn smaak aansluit) .

Bar

En nog iets waarmee ik erg blij ben: panda drop gevonden!!!!!

My precious..

Met de projecten gaat het gestaag verder. Voor 'Professional Practice' ben ik twee ideeën aan het uitschrijven, waarbij er iemand anders de producer speelt. Ik ben bij deze twee gevallen writer-director. De andere studenten die ook director zijn, die zijn gekoppeld aan hun eigen project. Dus iemand die producer speelt, heeft een aantal projecten tegelijk, waaraan weer een writer + director aan gekoppeld zijn. Dat kan dus ook een persoon zijn.

Verder is het 'Professional Practice Week' waarbij er een aantal interessante lectures worden aangeboden waarvoor je je kan inschrijven op het gebied van CV, netwerken, werk vinden, etc. Erg nuttig!

Voor animatie ben ik bezig om het storyboard/script af te ronden, zodat ik het over twee weken kan pitchen. Lekker geregeld trouwens. Want ik moet diezelfde dag ook mijn plan voor Professional Practice pitchen... Met andere woorden: ik moet op 2 plekken tegelijk zijn. Heeft er iemand dus een zaag?

Ik moet dat gewoon even overleggen, want er komt namelijk nog iets bij. Ze hebben ook een 48 hour film challenge voor ons bedacht, die woensdag en donderdag ervoor is (het pitchen is op die vrijdag). En de screening staat ook voor diezelfde vrijdag gepland... Zucht... Waar is de communicatie als je hem nodig hebt?
Kom er wel uit. Je snapt waarschijnlijk, mijn hoofd zit behoorlijk vol met alle ideeën, schrijfsels, plannen en planning, en veel andere leuke dingen. En op dit soort momenten mis ik mijn dansen. Misschien ga ik toch wel bij een sportsociety (moet je voor betalen, maar ja, als het helpt om te ontspannen als dat nodig is).

Over leuke dingen gesproken, ik moet eigenlijk nog een keertje terug naar Bath voor het Jane Austen Centre, en de spa te bezoeken. Er is in ieder geval een plan met de andere exchange studenten om naar Londen te gaan, en nog een paar andere ideeën (Harry Potter studio's). Ik ken ondertussen in ieder geval genoeg mensen om me te vermaken. [Daarvoor hoef ik alleen op de deur naast me (Kate) of twee deuren verder (Connor) te bonzen.]

p.s. oja, en mijn lege kamer? die heb ik ondertussen weten te vullen, met rommel en zooi, het is nu veel gezelliger en knusser (maar daar komen nog wel wat toffe posters voor in de plaats hoor)

rivier Avon

p.s.s. nog iets extra's: een video van een ritje met de bus naar Bower Ashton, van een keer dat ie wel op tijd was. Normaal doe ik er 15 min over om op de campus te komen, maar meestal moet je er dus zo'n 40 min wachttijd bij op tellen :P >> Filmpje

1. Fransje:
    12 februari 2014
    Leuk van die drop, die hoef ik dus niet meer op te sturen.Ik bibber met je mee met al die kou,wind en regen en zonder bus. Ga maar veel lopen: ontspant ook.Je engels gaatt nog eens je nederlands overnemen. Planning noodzakelijk bij al die vakken en presentaties, maar dat vind ik ook lastig; hier zijn er trapliftvoorbereidingen begeleid door dreunend lawaai ivm rioolverbeteraars, toestanden met de gemeente; opleuken van slaapkamer waar we binnenkort weer terugkomen,Je moeder en broers zijn ware steunpilaren.Leef ze en dans op straat. Fransje en Fons aaiewaai voor Kate en Connor
  2. Ans:
    13 februari 2014
    Vertel mij wat over OV gister in A.dam geweest we wilden naar her concertgebouw met de tram maar het hele damrak stond vol met trams er waren wegwerkers bezig met boren in het wegdek zal wel weer voor de aanleg van de metro zijn maar het was een gekkenhuis geen lunchconcert dan maar een rondleiding paleis op de dam ook wel leuk.Maar goed dat je hoog zit op de flat, het is ook een heftige wind van mij mag het echt winter zijn zo iets als nu is ook niet fijnGroetjes Ans