Maart trekt aan z'n staart

12 maart 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Zo, maar weer eens tijd voor een update/blog. Het is alweer maart! De tijd vliegt.

Net als in Nederland (van wat ik hoor en lees), is het ook hier deze week behoorlijk mooi weer. Afgelopen zondag kon ik zelfs zonder jas even in het park chillen! De thermometer gaf zelfs ook iets van 16 graden aan. Lekker! Laat die lente en zomer maar komen!

LENTE KRIEBELS!!!

En wat is er nu binnen die drie weken gebeurd? Nog dingen geleerd? Natuurlijk, altijd. En er zijn zeker dingen gebeurd (denk aan vorige blog en foto). Het hoogtepunt van afgelopen drie weken? Het 48-uurs project. Met de filmafdeling hadden we een tussenproject, wat niet wordt beoordeeld, maar gewoon voor de lol, en voor je portfolio. Een 48-uur film challenge! Voor de mensen die het niet kennen: binnen twee dagen een film maken, met alles erop en eraan. Onwijs tof!
Ik had in mijn vorige blog al geschreven dat ik een ideetje al had voor dit project. Dit had ik weer in/op de facebookgroep van de klas geplaatst, met de vraag: wie wil er met mij dit idee uitwerken voor de 48 hour film challenge. En klasgenoot Sam die reageerde als eerste, die wilde de film wel produceren, en die regelde zo nog een paar mensen, en voila, er was een filmcrew, bestaande uit geluid, editor, DOP (camera), producent natuurlijk en ik als regisseur. De editor zou ook de rol van acteur op zich nemen, want we vonden hem wel bij het personage van het script passen.

48 hour film challenge begins..lenzen!!en een goeie lunch bij de subways :Phalloooooheeyen dan is het editen en kleuren geblazeniemand verteld ondertussen een verhaaltjescreening

Goed, filmen en alles ging goed (natuurlijk altijd wel wat computerproblemen), maar het is gelukt, en zie hier het resultaat van twee geweldige dagen: https://vimeo.com/87813811

Verder ben ik helaas ook nog een paar dagen ziek geweest. Griepig zelfs, iets wat niet vaak voorkomt bij mij. Maar goed, gewapend met veel fruit, honing en Lemsip Max, was ik na een paar dagen alweer beter. Helaas wel een tripje met de club naar Cardiff moeten missen. Ik heb toen in ieder geval goed gerust. Ik kon niet veel anders. C' est la vie.

mijn bewapening tegen griep

Qua lessen wordt het steeds wat rustiger, want dan kunnen we tijd besteden aan de projecten. In ieder geval bij animatie is dat het geval. Bij de filmafdeling is het nog behoorlijk onduidelijk hoe en wat nu, want er is een andere module gestart die ik niet mee doe. Althans, ik doe half mee. Voor spek en bonen, want een van mijn ideeën is uitgekozen om uit te werken/te produceren. En daar help ik natuurlijk graag aan mee. Maar goed, is wel iets meer verwarring welke lessen ik nu precies moet of kan volgen. Volgens mij kan ik ook gewoon aanschuiven bij de lessen waar ik niet perse iets mee te maken heb, zoals de camera lessen.
Ik heb in ieder geval een gesprekje gehad met een van de filmdocenten. Want ik wilde graag weten hoe het aan het eind van het semester nu precies zit. En daaruit blijkt dat de laatste "les" (inleveren etc), 17 mei is. En vlak daarna is er feedback. Dus. Dat is toch wel even anders dan ik had verwacht. Want ik dacht dat ik tot 20 juni les zou hebben. Niet dus. Dus wellicht veranderen mijn plannen misschien wel deels. Misschien ga ik eerder wel terug, en dan een soort van stage (niet voor punten) doen, of zo. Daarover zit ik nu dan te dagdromen. Maar nog niks is zeker, en ik wil daarover eerst nog even met mijn ouders overleggen, en mijn SLC in Rotterdam.

en daarna ook nog bij film tekenplek op animatieafdeling

Ik heb het zeker naar mijn zin hier in Bristol, maar ik zie het niet zitten om een paar weken hier alleen maar te luieren. Dan kan ik mijn tijd beter in een project of iets steken. Of op de animatie-afdeling op de muren tekenen met krijt :P, thema van deze week: bunnies!

Maar goed, nu is het maart en eerst maar eens aan de opdrachten werken. En leuke dingen doen! Zoals dat Mattijs hier komt (morgen!!), en dat ik vrijdag een aantal vrienden heb uitgenodigd om samen te eten etc etc. En mijn ouders komen over twee weken, en er staan nog meer dingen op het programma om te doen. Zoals een tour door de Harry Potter studio's.

Andere dingen die aan te raden zijn om ook eens te proberen: pyjamafeestjes, en je eigen soort carnaval vieren :P En zeker als daar lekkere hapjes en zo betrokken bij zijn.

Ons pyjamafeest vond plaats in een soort woonkamer van een ander studentenhuiscomplex, waar een paar vrienden wonen. Daar was er een pingpongunit en een poolgelegenheid. Ook banken en een tv voor film kijk mogelijkheden. En iedereen had wat raars/pyjama aan. En er waren dus lekkere hapjes, en cider. En bier.

groepsfoto pyjamafeest nr02 Boe!

Carnaval hebben we dus ook gevierd. Wat inhield dat we bij een pizzeria afspraken en dat iedereen verkleed kwam (bij uitgaansavonden lopen er meer mensen in vreemde kostuums rond). Leuke groep. Na even gehangen te hebben ben ik toen met een paar vrienden naar een kroeg geweest. Iets wat meer onze plek was, want er werd punk & rock & metal muziek gedraaid. Geweldige avond, ik heb de hele avond/nacht staan dansen.

en groepsfotoo carnaval carnaval! blues brother + bijbehorende dame

Een ding wat ik echt vervelend vind van de plek waar ik zit, is dat heel vaak het brandalarm af gaat. Het is goed dat ie het doet, maar tot nu toe is het steeds vals alarm geweest, want er brand nogal vaak voedsel aan (geen idee of mensen dat expres doen, maar je hebt hier wel van dat soort idioten die van mensen pesten houden). De helft van de studenten gaat ook niet eens braaf meer naar buiten. Goed dat de brandweerkazerne heel vlakbij zit (daar door hoor ik ook vaak sirenes).

Maar goed, dus, dat eigenlijk. Verder dus lekker bezig met animatie, want in een paar weken is alweer de deadline dat ik een filmpje af moet hebben (de pitch presentatie ging trouwens goed, niet dat ik daar nu veel feedback van kreeg). Dus nu testen en in productie! Hierbij een link naar wat testjes (die ik daarna in een programma ga bewerken, dus de testjes gaan nogal snel): klik hier

sketches ja ja,. ik ben al begonnen

Goed, ik geloof dat ik nu wel een beetje aan het eind van mijn blog voor dit keer ben. Ik ben vast wat vergeten te vertellen, maar dat komt dan volgende keer wel weer.

Ik ben erg blij dat ik op uitwisseling ben gegaan. Ik heb zeker nieuwe inzichten in van alles, en ben flink bezig alles in mij op te nemen!

Transom House voorkant

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eug:
    13 maart 2014
    Ha Victoria
    leuk van je te lezen, druk bestaan daar hoor en ook geweldig dat je, je vrije tijd ook weer stopt in projecten. Wat leer je veel en wat is dit een prachtige ervaring voor je. Geniet van de Engelse lente!