Aan de slag!

2 februari 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Ik ben nu alweer 3 weken in Engeland, en ik heb tot nu toe veel geschreven over gezellig samen eten, tripjes etc. Maar sinds deze week zijn ook echt de lessen begonnen, en is het eindelijk wat meer duidelijk hoe mijn rooster werkt (andere studenten hadden er ook moeite mee).

timeschedule 1  timeschedule 2

En ik moet nu echt aan de slag, want er zijn een aantal dingen die ik over een aantal weken moet inleveren. Dus handen uit de mouwen en hoppa!

eigen logica

Wat ik moet doen is wel een beetje anders dan in Nederland op WDKA, in rotjeknor.

Voor de animatie module moeten we een korte animatiefilm maken van min. 90 sec. Met geluid, maar we moeten ook nauwkeurig het proces bijhouden. Dus schetsboeken, notitieboeken, research etc. En dan moeten we er een DVD van maken, met hoes en contact info. En iets dat een 'One sheet' wordt genoemd. Een soort poster, maar dan op A4 en met meer tekst. En daarbij moeten we natuurlijk ook ons plan pitchen. Dat laatste is niet anders, want dat hoort erbij.

hand out animation hand out prof practice

En met de workshops die we krijgen, kunnen we onderzoeken wat er allemaal te gebruiken is, en hoe. Maar ook welke techniek het beste bij je idee past.

Bij de andere module (professional practice) heb ik dus voor de skill directing gekozen. En voor deze module moeten we een experiment doen, binnen deze skill. We krijgen ook wat theorie en moeten van alles opstellen. Zoals een 'positioning statement', een CV, een Linkedln profiel, Creative Career Goals, etc. En natuurlijk moeten we ook research doen, en dit alles gaan bijhouden op een wordpress blog.

Bij beide modules hebben we een 'handout' gekregen, waar alles in staat. Dus wat we moeten doen, wanneer inleveren, hoe we het ongeveer kunnen doen (opstellen van het experiment), etc. etc. Best handig. Maar ik heb maar even het nog een keer voor mezelf duidelijk opgeschreven, zodat ik precies weet, wat, wanneer, waar etc.

Mijn wordpress blog adres: http://victoriazondervan.wordpress.com/

Sommige pagina's zullen nog niet gelijk volstaan, want dat is wel beetje veel om in een keer te doen. Wel staan mijn animatie experimentjes van de workshops erop.

Mijn rooster kan van week tot week verschillen, maar voorlopig is het ongeveer zo: maandag - animatie, dinsdag - niks/extra lessen, woensdag - professional practice, donderdag - animatie, vrijdag-animatie/evt engelse les.

claymation

Deze week heb ik ook wel een aantal andere dingen gedaan. Zo was er donderdag een concert van de bands Viza, Soil en Skindred (rock/metal/reggae). Samen met klasgenoot Elizabeth ging ik daarheen (10 min. lopen vanaf hier).
En vrijdag (31-1) hebben we Chinees Nieuwjaar gevierd. Hier in het Transom Huis, in Iris haar flat (303). Met eten en drinken uit alle windrichtingen, want iedereen nam wat mee (ik appelflappen en brood met hagelslag en pindakaas, niet tegelijk). Ik heb een aantal dingen geproefd die ik maar vreemd vond (net zoals de Aziaten de dropjes vreemd vonden). Zoals 'bubbles' en dumplings :P. Maar ook een Spaanse drank: rode wijn gemixed met cola. Dat was wel aardig, maar wel wennen. Een student uit Maleisië, Sean, is erg goed met taal en probeerde Japans, Duits, Frans en zelfs Nederlands. Dat was erg grappig, maar hij deed het erg goed (de 'g' klank lukte hem zelfs). Gezellige bende dus.

CHinese new year  Happy Chinese New year!! Cheese

Het weer is nog niet veel anders dan in Nederland, misschien zelfs wat warmer en natter. Wel verkouden helaasch (nu bijna over).

En nu een relax rustig weekendje. Ik mis wel nog steeds mijn eigen douche (het water hier stinkt een beetje). Maar nog steeds naar mijn zin, en ik heb besloten dat ik wat mooie dingen ga maken (duh, logisch) ;)

Ik heb ondertussen ook m'n flatmate Connor leren kennen. Aardige knul die het een en ander verteld heeft over deze flat. Want hij zat hier vorig semester ook, en toen was de hele stille Raymond (ghost) er nog niet, en nog iemand anders, en voor mij in de plaats natuurlijk. Maar de studenten die hiervoor woonden hadden er zo nu en dan wel een potje van gemaakt, als ik Connor mag geloven. Gelukkig is hij ook een beetje "normaal" en vind als het opgeruimd is ook fijn. En daar toont hij ook initiatief voor. Een van de verhalen over deze flat is dat de stofzuiger een keer is geleend en niet meer terug is gekomen (ik dacht al). En van de week stond er ineens een stofzuiger voor de deur. Connor had nog maar wat mailtjes rondgestuurd. Fijn, we hebben weer een eigen stofzuiger. :)

Het is trouwens nog steeds wel een beetje gek dat ik op zondagavond "vrij" ben, en niet hard aan het oefenen en repeteren ben met de dansgroep. Zeker nu er een jubileumvoorstelling op het programma staat..!! (Hoe staat het ermee? Ik mis Gaida wel hoor!). En momenteel zou ik zo een vlucht boeken voor het weekend van 24 mei waarin die voorstelling staat gepland, want ik wil het eigenlijk dolgraag live zien.   >> https://www.facebook.com/events/444995992269339/

Oh, voor mensen die met mij willen skypen: laat het me even weten, en dan ben ik te vinden met mijn e-mailadres: [email protected]

groetjes!!!