En nu?

28 januari 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hoe is het verder?

Ja leuk al die mensen ontmoeten en gekke dingen meemaken, maar gebeurd er ook nog iets op school en lesgebied?

We begonnen dus dit semester met een toffe tv studio workshop, waarbij we twee scenes uit de film ‘The Brief Encounter’ gingen verfilmen (en die mochten we ook een beetje herschrijven).

Een remake dus. En hierbij heb ik geacteerd, wat ik erg leuk vond. En ik heb erg gelachen met de rest. Leuke club, leuke klasgenoten.

Verder volg ik twee modules: ‘Developing Practice; animation option’ en ‘Profesional Practice; developing skills’.

De eerste is echt mijn “hoofdmodule”, en ja, het heeft veel met animatie te maken. Mijn motivatie voor deze keuze was: ik het gevoel had dat ik bij deze module meer kan leren, met ook wat ik later wil doen. Namelijk korte films maken, het liefst met een kleine crew, met een mix van allerlei genres. Ook een tof element wat erbij komt kijken is dat het een groep is met studenten uit verschillende richtingen. Dat spreekt mij ook aan. Ik wil wat nieuws leren. Maar met dit kan ik ook nog steeds richten op het schrijven en het bedenken van concepten, en het ontwikkelen van mijn framing skills om zomaar even te zeggen. Opdracht: animatie film maken van min. 90 seconden. Maar wat mij vooral ook erg aantrekt: workshops, waarbij je alle technieken een beetje kan uitproberen, en testjes maken, wat het beste voor jouw verhaal/film is. Dus je wordt niet helemaal in het diepe gegooid. Ik krijg uitleg over van alles. Een voorbeeldje: maandag een workshop met stop motion, met het uitproberen van de software en de hardware, door middel van het animeren van je hand. Tweede oefening was het uitproberen van een techniek dat ‘sand on glass’ wordt genoemd. Geweldig! Hier krijg ik kriebels van en wil ik meer leren. Dat zit dus goed.

tekenen

De andere module moet ik nog een beetje uitvinden hoe en wat. Tot nu toe hebben we twee skills moeten kiezen, waarbij ik koos voor de animation (in verband met de andere module) en directing. Mijn motivatie hiervoor: ik wil graag in een kleine crew werken, en dan het liefst de rol aannemen van schrijver-concept en regisseur/directing. En bovendien krijgen we niet echt lessen hierin op het WDKA.

Verder was er nog een beetje wat theorie, wat naar mijn idee veelal de basis dingen waren, waarmee ik al zo’n 2 jaar mee ben doodgegooid. Niet dat de basics slecht zijn om die te herhalen, maar de docenten gingen er wel erg diep op in. En dan denk ik toch wel, laat mij maar gewoon aan de slag, en dingen maken. Maar goed, geen slechte dingen over de lessen etc.

Het enige is nu nog mijn lesrooster uitvinden (want dat is zeker anders dan op wdka). Maar dat zal volgende week al een stuk duidelijker zijn. Want ook voor beide modules hebben we allerlei papieren en handouts met info gekregen, dus dat zal ik ook nog wel even goed gaan doorspitten. Aan de slag nu dus.

Een echte ‘pain in the ass’ (voor meerdere studenten) blijft toch wel de bus. Vanochtend op tijd opgestaan, op tijd bij de bushalte, voor de bus waarmee ik dus ruim op tijd zou zijn, slaat hij zomaar de halte over! Ja, misschien door drukte, of iets, okee, maar ik heb wel al 20 minuten buiten staan wachten (want inderdaad, hij was te laat). Volgende bus komt, en die slaat ineens ook de halte over. Reden? Ik heb werkelijk waar geen idee. Gefrustreerd ben ik toen met 2 andere wachtenden naar een andere halte gelopen, en stomtoevallig komt daar een derde bus (leeg) aan... (dezelfde lijn nr 11)... WTF!!! Echt waardeloos. En dan denk ik een aantal dingen: ik heb wel betere dingen te doen, ik ben al ontzettend verkouden, en men weet dat veel studenten de bus moeten nemen dus waarom sturen ze dan geen grotere bussen of meer bussen, en waar betaal ik nu (welke service) dan voor??

Dat is echt een behoorlijk minpunt hier. Hopelijk luisteren ze naar klachten, want voor mijn planning komt het niet echt beter uit of zo.

Nou, dan wil ik nog wel wat leuks vertellen, want anders eindig ik met een naar punt, en dat is niet okee. POSITIEF blijven.

Want afgelopen zaterdag (25-1) met de anderen exchange studenten op trip gegaan naar het prachtige Bath. Wat ongeveer 12 minuten met de trein hiervandaan is. En gezellig. En mooi.

pose!

Er was niet echt een vast plan, maar vermaakt heb ik mij zeker. Eerst een prachtige view van Bristol gevonden, dat was wel even klimmen maar dan heb je ook wel wat.

Het grappige was, het eerste wat iedereen deed op een mooie plek: een foto maken. Volgens mij had ook iedereen een camera mee. Ja, ach, wat zijn we weer lekker creatief met z’n allen.

Na de klim en wat lol, fish en chips eten (dat moet je zeker doen als je in Engeland bent), en aangezien het bord zei dat het een van de beste ‘fish&chips’ restaurants was, hadden we daar ook wel zin in.

yumyum

De groep ging splitsen, want ik en nog wat anderen wilden graag naar het ‘Jane Austen Centre’. Maar helaasch die was gesloten. Dan maar rondwandelen, een beetje dwalen, wat thee en warme choco drinken (het weer was veranderd van lekker zonnetje, naar grijs en winderig), en wat meer rondslungelen en daarna wat eten (met een cidertje erbij). Reuzeleuk. Veel gekletst met de 6 andere mensen met wie ik uiteindelijk in een Thai restaurant eindigde. Samen uit, samen thuis.