Mystery solved!!

22 januari 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Dit soort situaties heb ik nu wel vaker, maar het blijft bizar/grappig: mensen die je gewoon moet ontmoeten omdat er een diepere reden voor is.

Ik zal het vertellen en dan wordt duidelijker wat ik bedoel.

Bij de groep van exchange studenten zit een meisje genaamd Claudia Zama, uit Italie. Uit Bologna om precies te zijn. Ze keek naar mijn ketting (jeweetwel, die torens), en zei: 'Hee, die ken ik, dat zijn de torens van Bologna!' ................. :O Whooooooooooo whaaaaaaaaaa whaattt??? Meen je dat? JA!!!!!!!!! O_o   Ok, dat had ik op dit moment (we zaten op dat moment met alle exchange studenten in een pizzaria) niet helemaal verwacht. Dus... het mystery is eindelijk opgelost.

Wie nu denkt: 'Ik mis wat' >> ik zal het verhaal vertellen.
Toen ik 18 jaar werd kreeg ik van mijn oma Ans, een erg mooie ketting. Het verhaal erbij: deze ketting heb ik van mijn oma gekregen, en toen je vader klein was dacht hij dat het de toren van Pisa was. Dus daarna was het voor hem altijd oma toren van Pisa. Natuurlijk was het niet de toren van Pisa, want het zijn twee torens, maar ja wist mijn vader veel toen hij klein was. Maar verder wist mijn oma ook niet welke torens het waren.
EN nu heb ik antwoord!!!!!

SOLVED

Dames en heren, mijn ketting die dus al twee keer (of misschien wel vaker??) is doorgegeven, dat zijn dus de torens van Bologna. Dus pap, je had wel het land goed ;)
@ Pa en oma Ans: misschien een keer een tripje waard naar Bologna? We kunnen vast bij Claudia op de thee :)

Andere zaken en dingen die ik tot nu toe geleerd heb, sinds ik in Bristol ben:

• Het Bristolse accent is farmer meets pirate (so they say)

• Neem op tijd de bus, want die is bijna altijd te laat... (waar ken ik dat van..)

bus

• Je hebt voor bijna alles een pasje nodig

• De Nederlandse reputatie moet hoognodig ge-update worden (bijv. fietsen, pannenkoeken, hagelslag, dijken, Lucky-TV, top2000 ipv drugs, klompen, hoeren, jan smit en andere crappy artiesten etc.)

• De Britse studenten zijn erg vriendelijk, maar niet helemaal goed met schoonmaken (keuken, badkamer etc)

• Het Britse weer kan net zo verschillend zijn als in Nederland, maar toch is het hier nog best warm, ik denk wamer dan in Nederland

• Nu ik zo van allerlei culturen hoor en leer, krijg ik de kriebels om op reis te gaan, naar japan, hongkong, taiwan, italie, spanje, berlijn, etc etc

• Ik graag Onigiri zelf wil leren maken, en ook Tori no Karage

Japans voedsel!japans food night

• Ik het erg leuk vind om te acteren, niet alleen voor voice-over voor mijn eigen filmpjes, maar ook acteren en dan met iemand als regisseur voor films of wat dan ook.

actrices  crew picture time

wat footagebehind the scenes

• Shoppen vind ik ook leuker dan ik dacht (komt misschien doordat hier een Primark zit, en die verkoop voor redelijke prijzen toffe dingen)

shoppen!

• Ik ben erg blij dat mijn studie op de Bower Ashton campus zit, ipv op Frenchay campus want die is groooooooooooooooooooooott, te groot, denk ik. Frenchay is een dorp op zich. En Bower Ashton is meer een schoolidee met veel meer groen en is gelegen in een mooi gebied.

• De wereld toch weer kleiner is dan je denkt (zie verhaal over de ketting) :P Op het moment dat je het minst verwacht, krijg je soms antwoord op bizarre/of niet bizarre vragen (ik ben je echt dankbaar Claudia!)

• Bristol groter is dan ik dacht, maar nog steeds erg mooi en ik heb het hier zeker naar mijn zin (mis wel mijn eigen keukentje en douche :P)lekkur weertjuh   kasteel in park vlakbij

1. Ingmar:
    23 januari 2014
    Dit is wel heel leuk om te lezen! Blijf schrijven!
    Prachtig verhaal.
  2. Ans:
    24 januari 2014
    Hoi Victoria,
    Heel leuk zo'n reislogger ,
    Komen jullie werkstukken zoals filmpjes en dergelijke ook op YouTube? We zijn er benieuwd naar>
    Groetjes,
    Ans&Gerard