The Keys..

11 januari 2014 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Ik ben moe...

Logisch. Weinig geslapen en flink gereisd (en ook best lang moeten wachten voordat iemand met mijn sleutels eraan kwam en we naar binnen konden).

Maar mijn kamer is nog wel een beetje kaal, maar heeft een erg leuk uitzicht op een kerk, 2 pubs (ye Shakespeare + Old Kings Head), ik geloof een kapper, een pizzaria en nog iets wat op een cake en taartwinkel lijkt (moet ik nog meer onderzoek naar doen).
Maar weer met die zon is het prachtig om te zien!

Maar daar zijn we dan aangekomen, Transom House, Victoria Street (ja ik weet het, hoe krijg ik het voor elkaar...), Bristol.
Ik moet maar snel mijn kamer volhangen en volzetten met van alles. Foto's, kleding, zelf poster maken, misschien kom ik nog wel een filmposter tegen etc. etc.
Wel staat er al een bed, een bureau + stoel, een kast en een nachtkastje. Er hangt welgeteld 1 lamp (spaarlamp). Daar moet nodig nog wel wat dingen bij.

Verder is er een lekker grote keuken (die ik met 3/4 anderen deel) met lekker wat plek, een oven, magnetron en natuurlijk een lekker grote koelkast (en ook nog wat troep hier en daar). De woonkamer stelt verder niet veel voor (er staat alleen een kleine bank). Verder zijn de muren kaal en is er niet veel te beleven. Maar daarom zit je ook in het centrum: daar beleef je alles!

Ondertussen 2 van de 4 andere Flat/Room mates ontmoet. Geen exchange studenten. Maar ook gezellig. Ene 'Sam' en een 'Kate', en Kate heeft me uitgenodigd om samen ergens wat te eten. En daarna moet ze werken (ze werkt tot 5 uur in de morgen.... say whaaat!). Dat zou ik haar niet na kunnen doen. Nu op dit moment al helemaal niet.

Nu is het 18.00 in Nederland, hier dus 17.00, maar het voelt voor mij als 23.00 's avonds xD

Hmmm, misschien kan ik ook nog wel naar de Ikea die ik onderweg had gezien.

Maar goed, eerst maar hier even rommelen, wat eten en wat bijslapen.
Vanmiddag al wel een rondje in de buurt gemaakt met mijn ouders. En daarbij de St Nicholas Market ontdekt. Erg leuk en erg gezellig, met allerlei kleine winkeltjes met leuke spulletjes, handige spulletjes, en lekkere eet en drinken spulletjes. Ik geloof dat ik daar vaker te vinden ben.
Daarbij ook erachter gekomen dat Skindred binnekort hier in de buurt speelt. Voor degene die de band niet kennen (zo goed ken ik ze ook nog niet): het is een gave band die mij al een tijd wordt aangeraden, maar waar ik nog niet echt veel aandacht aan heb besteed. Wordt nu dan maar eens tijd. En zeker als het niet zoveel geld kost.

Goed, ik ben er. Ik ben nu erg benieuwd naar maandag (dan begint er een soort introductieweek) en iedereen ontmoeten en leren kennen.View

** herstel: Het zijn Flatmates, want Roommates zou wel erg krap zijn :P

**update: Kate/Katie nam me mee naar waar ze werkt, bij een bar iets achtigs (genaamd 'The Big Chill) waarbij je ook behoorlijk goed kan eten (en drinken :P), en Kate/Katie is echt erg vriendelijk en beleefd (zoals verwacht), en door haar kreeg ik korting (best handig), en ze stelde me aan iedereen voor (niet dat ik nu nog namen weet), maar goed, even wat gegeten en gedronken, erg leuke plek = goed begin! (en @ Roman: ze verkopen er poutine!!)

1. Ans:
    14 januari 2014
    aan die kale muur kun je zelf iets doen denk ik,tekenen kun je wel! Ik hoop dat de engelse thee lekker is,met water of melk.
    Verder veel sukses groetjes ans.